srogiekadry.pl

Jestem Michał i zawodowo zajmuję się fotografią

Główne zalety reklamy w social media

Pomimo tego, że w ofercie twojej firmy występują naprawdę świetne produkty albo wartościowe usługi, nie dajesz sobie rady z ich promocją? Współpraca z jakąkolwiek agencją marketingową najprawdopodobniej od razu zapewniłaby ci pomyślne efekty, jednakże skoro twój biznes teraz niezbyt dobrze się kręci, zapewne nie będziesz chciał wydawać na coś takiego kolejnych pieniędzy. A nie są to małe pieniądze. Tego rodzaju współprace potrafią być bardzo kosztowne. Całe szczęście atrakcyjne i działające reklamy w social media możesz tworzyć, z drobną pomocą pracowników, na własną rękę. Zainteresuj się po prostu tym tematem. A jeśli odkryjesz, jak skuteczna bywa w dzisiejszych czasach ta forma reklamy, na pewno od razu zechcesz sam ją przetestować na swojej ofercie.

Początkujący fotograf ślubny. Jak się przygotować?

Internet to współczesna potęga

Wszyscy z niego korzystają, a strony facebook.com czy instagram.com znają niemal wszyscy. Dawniej robiliśmy to niemalże wyłącznie w pracy lub podczas nauki, teraz działamy w nim niemalże bez przerwy. Wszyscy zawsze są online. Nawet jeśli siedzą w biurze i teoretycznie zajmują się zawodowymi obowiązkami, przy okazji mają włączony telefon z włączonym Internetem i od czasu do czasu na niego zerkają, zwykle właśnie po to, by przejrzeć sobie nowe posty opublikowane w mediach społecznościowych. Dzięki tego rodzaju kanałom ludzie mają łatwy kontakt ze znajomymi, a firmy – z klientami (i na odwrót). Użytkownicy wbrew pozorom chętnie obserwują konta firmowe. Taka reklama w social mediach opłaca się bowiem dwóm stronom. Ty zyskujesz klienta, a klient otrzymuje szansę na dodatkowe rabaty na zakupy czy otrzymanie nagrody za wzięcie udziału w konkursie. Konta firmowe, jeśli mają być skuteczną formą promocji, muszą być kontami aktywnymi. Nie powinieneś nigdy ograniczać się wyłącznie do publikowania na nich pewnych zdjęć, nawet jeśli będziesz to robić systematycznie. Zaintryguj czymś użytkowników. Przynajmniej raz w miesiącu zorganizuj dla nich konkurs z ciekawymi nagrodami (warunkiem wzięcia udziału w konkursie może być np. polubienie zdjęcia albo dodanie profilu do obserwowanych kont i zostawienie komentarza), udzielaj się na relacjach i odpisuj na wszystkie komentarze. Twój profil musi być "żywy". Kanały, na których zupełnie nic się nie dzieje, nie są niczym atrakcyjnym w oczach Internautów, tak więc mało kto chce je obserwować.

Sposób na wyróżnienie się wśród konkurencji

Reklama w social mediach ma również to do siebie, że dość łatwo można z niej stworzyć coś naprawdę oryginalnego i niepowtarzalnego. A w przypadku marketingu powtarzanie cudzych działań mija się z celem. Możesz oczywiście obserwować konta podobnych firm lub przynajmniej od czasu do czasu je przejrzeć, jednakże powinny być one dla ciebie wyłącznie luźną inspiracją. Spróbuj znaleźć swój własny sposób na kształtowanie wizerunku marki. Być może twoją siłą są świetne zdjęcia. Może twoja firma ma naprawdę kreatywne podejście do fotografowania produktów. A w wielu mediach społecznościowych to zdjęcia są najważniejsze. Skorzystaj więc z tych portali, na których przede wszystkim umieszcza się z posty z fotografiami. Spraw, by wszystkie tworzone reklamy w social media miały jakiś element wspólny. W przypadku zdjęć może to być chociażby filtr. Użytkownicy lubią bowiem takie estetyczne i spójne kanały, które dobrze się ogląda. Możesz też za każdym razem zadawać w postach jakieś pytanie, które zachęci użytkowników do rozpoczęcia dyskusji w jakimś temacie. Każde z tych działań musi jednak przynajmniej luźno nawiązywać do tego, czym twoja firma się zajmuje.

Reklama w social mediach jest też na ten moment jedną z tańszych form reklamy. Każda firma może zacząć z niej korzystać dosłownie w przeciągu kilku minut. Tyle czasu zajmie ci bowiem utworzenie nowego konta na wybranym portalu społecznościowym i uzupełnienie jego opisu oraz dodanie profilowego zdjęcia (może to być np. logo firmy). Social media bywają nawet lepsze od klasycznych stron internetowych. Śmiało możesz zresztą wykorzystać obie te formy promocji.