Nie można lekceważyć siły mediów społecznościowych jako narzędzia budowania marki osobistej. Aby wzmocnić swoją markę, bądź proaktywny, dodając do swojej sieci społecznościowej osoby, od których możesz się uczyć lub z którymi możesz coś zmienić. Z kolei usunięcie kogoś z grona znajomych lub followersów nie jest łatwe, ale czasem trzeba to zrobić, gdy taka osoba lub firma szkodzi twojej marce.
Znajomi w Social Mediach
Zachowanie ostrożności przy dodawaniu osób do swojego profilu może zapobiec stresowi związanemu z posiadaniem w gronie znajomych ludzi, którzy mogą odwracać uwagę od Twojej marki. Zawsze zastanów się też przez dziesięć sekund, zanim naciśniesz klawisz enter, gdy publikujesz cokolwiek w Internecie, nawet krótki komentarz pod zdjęciem znajomego. To, co raz zamieściłeś, nigdy nie zostanie zapomniane w świecie mediów społecznościowych.
Rozsądek i ostrożność w Social Media
Licz na to, że to, co umieścisz na platformie społecznościowej, trafi do miejsc, których nigdy nie planowałeś. Komentarze, zdjęcia i nagrania zdają się trwać wiecznie i ludzie je mogą je odnaleźć nawet po wielu latach! Istnieje wiele przykładów wysoce utalentowanych profesjonalistów, których kariery zostały przerwane lub przedwcześnie skrócone z powodu komentarza, który zamieścili w social media. Nawet zdolność do znalezienia pracy w firmie lub danej branży może zależeć od tego, jakie świadectwo o sobie dajemy własnymi kanałami społecznościowymi. Dlatego dbajmy o swoją markę także w Internecie!
Narzędzia mediów społecznościowych są jednym z najpotężniejszych budulców budowania marki osobistej we współczesnym świecie i nie można ich zignorować. Brak aktywnego działania w social media jest błędem i oznacza, że Twoja marka będzie wydawać się przestarzała, zwłaszcza młodym ludziom. Szczególnie teraz, gdzie dodawane treści mają ogromny wpływ na pozycjonowanie się w internecie – tak wynika z analizy zamieszczonej na portalu Informator24, na którym regularnie pojawiają się nowinki z branż internetowych i technologicznych. Tworzenie spójnego wizerunku twojej marki osobistej to podstawa, by do nich dotrzeć, a w konsekwencji zmienić osoby śledzące twój profil w stałych klientów.
Powiązane tematy
Cyberbezpieczeństwo – jak skutecznie chronić zasoby firmy?
TikTok czy to dobry portal społecznościowy do biznesu?
Główne zalety reklamy w social media